Amit tudni érdemes az életmódváltásh


1. Pontos diagnózis az első lépés, ezért győződj meg arról, hogy tested miben szenved? Pl. tápanyag hiányt!

B-vitamin hiányok jelentése, avagy mikor fontos a pótlása?

A B-vitaminok alapvetően nagyon könnyen jutnak be a szervezetünkbe étkezés útján. A vízben oldódó vitaminok a B, C és P vitaminok, melyek esetében ritkán fordulhat elő túladagolás, mert a vízben oldódó vitaminokat nem tudja tárolni sokáig a szervezet -1-2 kivétel van -, tehát minden napi pótlása fontos lenne a tápanyagokból.

B-vitamin hiányok akkor alakulnak ki, ha:

  • Nem megfelelő az emésztőrendszer felszívódása: vagyis hiába fogyasztasz sok olyan táplálékot, melyekben jelen vannak a B-vitaminok pl. hús-, tojásfélék, ha nincs lehetősége a bélrendszer állapota miatt annak felszívására,
  • Azaz felborult a bélflóra egyensúlya: a rossz baktérium törzsek és a jó baktérium törzsek aránya nem megfelelőek a bélrendszerben,
  • Úgy folytatsz vegán életmódot, hogy a tested nem tudja megoldani a hús-, és tojás hiányát. Pl. vércsoportod vagy anyagcseréd miatt lenne indokolt ezek fogyasztása.

Megoldások:

  • Rendbe kell tenni helyes egyénre szabott táplálkozással a jótékony és kártékony baktériumok egyensúlyát a belekben, (nem biztos, hogy probiotikum kúra itt a megoldás)
  • A felszívódásod javítása érdekében fogyassz borsmenta teát, vagy olyan aloe vera lét, amely tartósítása nem natrium-benzoáttal, hanem aszkorbinsavval és/vagy citromsavval történik. Valamint az aloe vera tartalom min. 99%,
  • Tehát nem biztos, hogy B-vitaminok pótlásával érdemes orvosolni először a problémát, hisz az okok feltárása fontosabb,
  • ha úgy döntöttél, hogy pótolni szeretnéd valamely B vitaminod hiányát, akkor tudd, hogy melyikből van hiány a szervezetedben.

Kálciumhiány? tényleg a hiányon van a hangsúly?

Azért ragadtam meg ezt a témakört, mert ez a legnépszerűbben szedett ásványi anyag és korántsem biztos, hogy olyannyira fontos táplálékkiegészítő formájában bevinni, mint ahogyan azt teszik sokan a mindennapok során.

A csontritkulások száma gyarapszik ugyanúgy, mint a kalcium tabletták szedése. Ez is jól példázza, hogy a csontok épségének valójában nem a kalcium szedés a kulcsa.

A kalcium pótlása csakis szerves formában szívódik fel, azaz jobb a kalciumot táplálékból kinyernie a szervezetünknek.

Sok kalcium van zöldségekben: kelkáposzta, brokkoli levél, metélőhagyma, karfiol, hagyma, zeller, tejtermékekben, valamint olajos magvakból a török mogyoró és mandula tartalmaz többet.

Az utóbbi kettőnek a magas fitát tartalma megakadályozhatja annak tényleges felszívódását, ezért érdemes inkább az említett zöldségekből és tejtermékekből fedezni.

Fontos, hogy táplálékkiegészítő formájában ne vigyük be úgy, hogy nem győzödtünk meg arról, hogy valóban hiányt szenvedünk, mert olyan sokat veszünk maghunkhoz táplálékainkkal, hogy a felesleg ott maradhat az erek falán (a meszesedést elősegítve).

Nem mindegy, hogy kálcium felszívódási probléma, vagy pedig valós hiányról van szó. Fontos odafigyelni inkább arra, hogy a kalcium magnézium fogyasztási aránya 1:2 –höz mérten legyen fedezve.

Ugyanis nagyon sok esetben a háttérben magnézium és k2-d3 vitamin hiány van, melyek nélkülözhetetlenek a kálcium felvevéshez.

  1. Minőségi alapanyag beszerző út hetente egyszer:14763_termeloi-piac1.jpg

Ennek kialakítására kifogást nem igen lehet felhozni, HISZEN:

  • hetente egyszer mindenki vásárol
  • mindenkinek időbe telik a vásárlás
  • mindenkinek pénzbe kerül a vásárlás
  • egyetlen dolog szükséges, ami új lehet: írd be a naptáradba, hogy mikor mész minőségi alapanyagbeszerző útra

A minőségi alapanyag nem kell, hogy drágább legyen sőt.

Piac és őstermelő is már majdnem minden kerületben van. Náluk sokkal jobb alapanyagot tudsz elérni.

Miért jobb az őstermelő?

  • nem biztos, hogy feltétlen jobb, hisz az őstermelő is használhat vegyszert, DE

alapjában véve ételszínezés kevesebb számban fordul elő őstermelőnél, mint egyéb esetben, (reméljük egyáltalán nem)

  • ha megnézed egy őstermelő áruját, akkor nem találsz 2 ugyanolyan színű, formájú alapanyagotnála, nem hasonlítanak úgy egymásra a zöldségek és gyümölcsök, mint 2 tojás. Ez egy fontos szempont, hogy igenis legyen hupli/gödröcske/göcsört a répán, a természet ugyanis nem tökéletesen egyforma répákat tervezett
  • nézd meg az embert, akitől veszed, egyáltalán nem mindegy milyen érzéseket kelt benned, ha beszélgetsz vele. Amilyen a hozzáállása úgy neveli a terményeit is, az a jó, amikor azt látod, hogy úgy neveli őket, mintha a saját gyermekei lennének, és lásd a szeretet szikráját a szemében.
  1. Szeretet és fokozatosság elvét minden nap tartsd szem előtt táplálkozásod, mozgásod terén is:

Döntsd el azt, hogy akkor is szereted magad, ha csokit eszel gumicukorral és kólával. Addig, amíg vannak jó és rossz sejtek, addig a rosszat is etetni kellene. Ha viszont azt akarjuk, hogy a jó sejtjeink legyenek többségben, akkor kezdjünk el több jót csempészni ételeinkbe és italainkba, hogy meginduljon a változás. Fogadjuk el türelmesen, hogy ehhez idő kell.

A test 7 év alatt képes teljesen megújítani önmagát.

Csak fokozatosan!

Ne akarjunk mindent egyszerre, vagyis ne azonnal akarjuk elérni az egészséget vagy a vágyott alakot.

Az életmódváltást jobb apró léptékekben kezdeni, mint drasztikusan, hisz visszájára fordulhat.

A hangsúly a változtatáson van nem pedig a gyorsaságon.
Gondoljunk csak bele, hogy egészségünk se egyik napról a másikra ment tönkre. Vannak először apró, majd nagyobb jelek, melyek szeretnék felhívni a figyelmünket. De hogy mikor eszmélünk fel valójában, az csak rajtunk múlik és annak észlelésén, hogy gond van.

Őszinte Tisztelettel Minden Életmód váltó iránt!