Aki túlcsorduló egészséget szeretne magának, annak kötelező beiktatnia a csírákat a  táplálkozásába!


Csírák, élő táplálékaink

Élő vitaminbombák. Komplex bio-bombák. Ha egy szókapcsolattal kellene jellemezni a csírákat, akkor ez lenne a legtalálóbb. Vegyszermentes, élő kis energiabombák, amiket sajnos még mindig elég kevesen iktatnak be az étkezéseik közé.

Ezek különösen a téli, télvégi hónapokban igen fontosak az ember egészségének megőrzés szempontjából. Most január-február hónapban ajánlatos házilag magokat csíráztatni, mert ezek életerőt adó, egészséges és ízletes táplálékot szolgáltatnak.


Minden embernek szüksége van a fogyasztásukra!

Próbálkoztam régebben is a csíráztatással otthon, de akkor még nem volt akkora az egészségtudatom, és egy idő után abbamaradt a csíráztatási lendület. Aztán mostanában újra előkerítettem a témát, és behatóbban tanulmányoztam a csírákat. Fantasztikus, mennyi erő, vitamin, ásványi anyag, nyomelem, energia rejlik bennük.
Több, mint magában a növényben.

Most azt szeretném bemutatni, hogy miért érdemes csírákat fogyasztanunk.

Képtalálat a következőre: „csíráztatás”

Azt biztosan mindenki tudja, hogy nyers, hőkezeletlen állapotban érdemes a legtöbb zöldséget fogyasztani, hiszen akkor vitamintartalmuk jóval magasabb. A csírákat is nyersen javasolt fogyasztani.

Vitamintartalmuk igen-igen magas!!!
Több ásványi anyagot tartalmaznak, fogyasztásuk teljesen biztonságos, mentesek a nehézfémektől és minden szennyező anyagoktól. (Megjegyezném, a bio minősítéssel rendelkező csírákról van szó, csíráztatni is ellenőrzött ökológiai gazdaságból származó csírákat ajánlatos.

“Konyhakerti” csíráink, mentesek mindenféle vegyszerkezeléstől, antibiotikum származéktól, gyom- és rovarirtószertől és egyéb adalékanyagoktól (színező, tartósító, ízfokozó szerektől …)

Mesterséges vitaminok a szervezetben csak nagyon kis hányadban szívódnak fel, a csírákból és természetes táplálékokból nyert vitaminok hasznosulása igen magas.

A csírákban rengeteg enzim található. Ezeket elfogyasztásuk után szervezetünk alkotórészeire bontja, majd ezekből építi fel a működéséhez szükséges saját enzimjeit.
Az enzimek a szervezetünkben végbemenő kémiai reakciók (anyagcsere folyamatok) gyorsításához és irányításához szükségesek.

Többet érhet rendszeres fogyasztásuk, mint bármely más csodaszeré!!!

Olcsó, vegyszermentes, hatalmas erővel, tiszta energiával rendelkezik, élő és nem halott táplálék.

Ára még annak is elérhető, aki nem tud más egészségesnek nevezett szuperélelmiszerhez hozzájutni, hiszen mit kell megvásárolnunk? Egyedül a magot, aminek zacskója nem egy nagy összeg (és ha némi kényelmet szeretnél, egy csíráztató tálat.)

A gabona nem halott, élettelen anyag. Csak alvó, szunnyadó periódusban van, egy túlélési folyamat játszódik le benne, melynek jeleit mi magunk nem láthatjuk. A magocska a számára kedvező pillanatra vár, hogy új növény fejlődjön belőle. A mag egy hatalmas tápanyagraktár, melyből a csírakezdemény, csírácska fejlődik.

Mi kell a csírázáshoz?

Elsősorban nedvesség és megfelelő hőmérséklet. Ha adottak ezek a feltételek, a kis magocska felébred, és csírázásnak indul, mely során hatalmas változások zajlanak le a magban. A növény életében ekkor történnek a legnagyobb változások. A mag keményítőtartalma csökken, és gyorsan hasznosítható cukorrá alakul, hiszen azonnal hatalmas energiára van szüksége a csírának a növekedéshez.

Csírázás közben a magban található telített zsírok mennyisége csökken, szénhidráttá és telítetlen zsírsavakká alakulnak. Az ásványi anyagok mennyisége is nő csírázáskor. A világosban csírázó magok csírái idővel zöld színűre változnak, mivel fény hatására a hajtásokban egy zöld színű anyag, a klorofill termelődik.

A csírák nagy szolgálatot tehetnek a daganatos betegségek elleni küzdelemben is.

És még egy fontos dolog, ami talán hihetetlennek tűnik, de a csírákban a vitamintartalom akár 100- vagy ezerszeres is lehet a kifejlődő növényhez képest.

Nem ördöngősség a csíráztatás, mindenképpen érdemes beiktatni a mindennapjainkba.

A csírák fogyaszthatók salátákban, salátákra szórva, megkent kenyérre szórva, köretekhez hozzákeverve, de akár önmagukban is.

Váljék egészségetekre!

Ha még többet szeretnél megtudni a csíráztatásról, ajánlom figyelmedbe az alábbi csíráztatással foglalkozó oldalt:

http://csiraztatas.lap.hu

Kapcsolódó cikkek:

Csíráztatás Tudástár - hogyan csíráztassunk, és mit?
Csírából ételek - receptgyűjtemény
Egészséges Életmód alapjai
Rák ellen Tudástár
Alternatív gyógymódok

valamint:Bükkerdő Gergely: Csíra ABC című könyvét.

* * * * *

Korábbi cikkünkben (Csírák, élő táplálékaink) már ecseteltük a csírák egészségmegőrző, energia- és vitaminbomba voltát, most az otthoni csíráztatás fortélyairól lesz szó.

Rengeteg mag van, amit csíráztathatunk, és nem is ördöngősség az egész.