Mióma tünetek:

A mióma tünetek intenzitása függ a jóindulatú daganat méretétől és elhelyezkedésétől.

  • Nyomás érzés az alhasban (mintha kő lenne a hasadban)
  • Egy napnál tovább tartó erős menstruációs vérzés
  • Erős alhasi görcsök, alhasi fájdalom menstruáció során
  • Alvadt vér darabok megjelenése menstruáció során
  • Ritka, de létezik a vérzés kimaradás, kevés menstruáció
  • Alhasi fájdalom középidőben
  • Gyakori derék illetve kismedencei fájdalom
  • Hasi puffadás
  • Székrekedés
  • Vizelettartási problémák (gyakran kell pisilni, ha a mióma úgy helyezkedik el hogy nyomja a húgyhólyagot)
  • Meddőség

A miómát okozó káros ösztrogének (nehézfémek) eltávolítása korianderrel I.

A belső nemi szervek legtöbb betegsége a mióma, a menstruációs zavarok, az erős vérzés, a fájdalmak, a gyulladások, az elzáródások innen erednek. A mióma tünetek megjelenése, más nőgyógyászati problémák esetén komolyabb béltisztítás, beöntés szükséges.
A nehézfémektől való megszabadulás a béltisztítás mellett, speciális gyógynövények fogyasztásával is lehet.

A nehézfém eltávolító koriander

A nehézfém kiürítés első számú gyógynövénye a koriander vagy más néven kínai petrezselyem (coriandrum sativum).  
Az ólom, a higany, az alumínium és kadmium gyakran említett mérgek, kiemelten érintik a hormonrendszert, az idegrendszert.  
Sőt ezek a nehézfémek a zsírszövetekben is lerakódnak!
Ez veszélyezteti az  egészséges ösztrogén-progeszteron egyensúly arányát.

A nehézfém oldó korianderA nehézfém oldó koriander.

Az orvosok gyakran kezelik korianderrel a migrének egyes fajtáit. A koriander ösztönzi a nemi hormonok termeléséért felelős belső elválasztású mirigyek működését, segít a menstruációs panaszok gyógyításában. Változókori panaszok esetén csökkenti a kellemetlen fizikai tüneteket.

Már újszülött korunktól elkezdődik a nehézfémek felhalmozódása a szervezetünkben. Akinek van még amalgámtömése az élete végéig magában hordozza a különböző testrészeit, leginkább a hormonműködés szempontjából meghatározó pajzsmirigyet veszélyeztető nehézfémeket.

Koriander cseppeket nem lehet mindenhol kapni, de koriander bogyót igen. Abból könnyen tudsz készíteni koriander tinktúrát vagy koriander turmixot.

Koriander tinktúra

Hozzávalók

  • 60 gr szárított koriander levél
  • 10 gr tört koriander mag
  • fél liter tiszta gyümölcspálinka
  • desztillált víz

 

Elkészítés

  • Egy jól zárható tiszta edényben az aprított levelet és magot jól összekevered.
  • Felöntöd a desztillált vízzel és meleg dunsztba teszed 4 órára.
  • Kihűtöd szobahőmérsékletűre.
  • Felöntöd alkohollal és 28 napig sötét helyre teszed.
  • Az üveget naponta kétszer rázd össze.
  • 28 nap után leszűröd, majd sötét üvegben, sötét helyen tárolod.

Az így készített tinktúra 2 évig áll el.

Ajánlott fogyasztása: legalább 4-6 hónapon keresztül napi 2 x 2 csepp.

 

HORMON DIÉTA

Segítsd a fogyásod egyes ételek elhagyásával! Dobd ki a hűtőből azokat a kajákat, amik a hormontípusod szerint gátolnak a csinosodásban!

A hormontípus meghatározása a metabolic typing része, mely a hormonrendszer mellett vizsgálja még a vércsoportot, az emésztést és az autonóm idegrendszert is. Elsőként nézzük meg, melyik hormontípusba tartozol!

Hormontípus

1. Az agyalapi mirigy típus

Az agyalapi mirigyed a domináns, ha ilyen vagy: testfelépítésed kerekded, izomzatod puha, végtagjaid rövidek. Ha hízol, akkor egyenletesen az egész testedre, pocakod pedig kerek lesz, akár a pufi gyerekeké. Általában mindig fiatalabbnak nézel ki a korodnál, későn érő típus vagy. Hajlamos vagy a székrekedésre, a bélproblémákra, az emésztési zavarokra. Ezt a típust gyakran jellemzi a lactose enzimhiány, valamint gondot jelent számukra a cellulózban gazdag rostok emésztése, melyek lebontásához cellulase enzim szükséges. A tejtermékek zsírjainak lebontásához pedig lipase enzimre van szükségük. Ezeket az ételeket kerüld: Alkohol, koffein, cukor, édesség, fehér liszt, tejtermékek.

2. Mellékvese típus (Supra)

A mellékvese típusú nő széles vállú, csípőjű, erős testfelépítésű nő, aki főleg hasra, és mellre hízik. Jellegzetes betegségeid: magas vérnyomás, szív-és érrendszeri betegségek, emésztési panaszok, székrekedés, feszülő, merev izomzat. Számodra tilos: vörös húsok, só. Ha mellékvese típus vagy, szervezetednek átlag feletti mértékben van szüksége a fehérjékre. Kedveled a sós, húsos ételeket. Egyél több zöldséget, gyümölcsöt, fehér húst. Neked találták ki a vegetáriánus étrendet. Enzimhiányod: protease (fehérjebontás zavara) enzim, ha pótolod, elmúlik a puffadásod, böfögésed. Emiatt az enzimhiány miatt lehet a fentieken kívül deréktáji gyengeséged, hallászavarod, fogíny betegséged, alvászavaros, s hajlamod a gombás betegségekre.

3. Pajzsmirigy típus (Para)

Testalkatod karcsú, atletikus, hosszú, vékony végtagokkal megáldva. A felesleg egyenletesen rakódik le rajtad, látszik az ujjaidon, az arcodon is. Gyengéid: Folyton kívánod az édességet, a tésztaféléket, és erősen sózol. Tiltólista: Alkohol, édességek, fehér liszt, koffein, koffein, lekvárok, befőttek, méz. Akkor fogysz, ha figyelsz a normális inzulinszint fenntartására, valamint, ha erősen mérsékled a szénhidrát fogyasztást. Jellemző betegségeid: allergia, alacsony vérnyomás, alacsony vércukorszint, depresszió, mentális betegségek, hideg végtagok, fáradtság, hangulati ingadozások. Enzimhiányod: amylase enzim, mely a keményítő bontását végzi. Hajlamos vagy a bőrrepedésekre, a PSM szindrómára, a gyulladásos betegségekre, a nyaki, és válltáji fájdalmakra.

4. Petefészek típus (Oestro)

Ezt a tábort a gömbölyded, kerek formájú nők alkotják, akik csípőben erősek, s főként oda, a derekukra, a combjukra, valamint a fenekükre híznak. Bőrük puha. Ezt ne edd: zsíros tejtermékek, erős fűszerek, vörös húsok. Főbb betegségeid: emésztési problémák, ciszták, vese gondok, bőrbetegségek. Ha fogyni szeretnél, kerüld a zsíros ételeket. Enzimhiányod: lipase (zsíranyagcsere zavar), nem tudod kellőképpen megemészteni a zsírokat. A lipase hiányod számlájára írható a szénanátha, szívpanaszok, gyulladásos, pattanásos bőr, ízületi panaszok, epehólyag zavarok, és a pikkelysömör is. Tartozz bármely csoportba, fogyassz enzimdús éteket, szedj emésztőenzimeket, hogy a tápanyagok jobban felszívódhassanak, és hasznosuljanak. Ha így teszel, elmúlhat az étkezések utáni rossz közérzeted.

Hormondiéta, antiösztrogén diéta | Mióma.hu

https://mioma.hu/hormondieta/

A hormondiéta a női hormonegyensúly helyreállításában segít.
275 oldal speciális étrend, receptek az ösztrogén dominancia és a mióma kezelése érdekében.

HORMON JÓGA

Dinah Rodrigues brazil pszichológusnő és jógaterapeuta állt elő a jóga különleges, a változás korába lépő nőknek kifejlesztett rendszerével. Az ősi indiai gyakorlatok, "ászanák" segítségével feleslegessé válnak a hormonkészítmények, tapaszok vagy akár a növényi kivonatok is.

A hormonjóga a hagyományos indiai hatha-jóga, a kundalini-jóga és a buddhista meditációs technikák speciális keveréke, amelynek segítségével a petefészkek, a pajzsmirigy és a mellékvesék működése stimulálható, és fokozható a hormonok termelődése. További kiegészítő légzőgyakorlatokkal az agyalapi mirigyet (hipofízis) stimulálhatjuk, ez a mirigy az egész hormonrendszer "karmestereként" működik szervezetünkben. A mély hasi légzés hatására javul a medencei szervek vérellátása és oxigénnel történő ellátása.

A Sao Pauló-i Egyetemen klinikai teszteket végeztek a hormonjóga hatásait illetően, különös tekintettel a női szervezet ösztrogéntermelésére; a kísérleti személyek átlagéletkora 47 év volt. Az orvosok először ösztradiolteszt segítségével megállapították a nők hormonstátusát a jógagyakorlatok előtt, ezután megkezdődött a jógaprogram. Négy hónappal később azoknál a nőknél, akik havonta 16 alkalommal, esetenként 30 percig jógáztak, a saját hormontermelődés akár 254 százalékkal is növekedett, míg a petefészkek produktivitása 75 százalékkal. A vizsgálatban részt vevő nőknél a jellegzetes, változókori panaszok, mint például a hőhullámok, a rossz hangulat, a hirtelen kiizzadás szinte kivétel nélkül megszűntek.

Az ilyen, meglepően jó eredmények láttán sokakban felmerül a gyanú, hogy a brazil vizsgálatot elvégző, értékelő szakemberek elfogultak. Azonban a közelmúltban az USAban, Pennsylvania államban a dr. Steriani Elavsky által elvégzett vizsgálat hasonló eredménnyel zárult. A 67 kísérleti személy átlagéletkora 50 év volt. Három csoportra osztották őket, egy jógás és egy gyalogló (walking) csoportra, valamint egy kontrollcsoportra. A kontrollcsoport nem végzett semmilyen gyakorlatot. Négy hónappal később a jógázó és a gyalogló csoportban a depresszió és a változáskori tünetek szinte teljesen megszűntek. A jógaprogram résztvevőinél azonban a pozitív hormonális változások tartósabbnak bizonyultak, mint a gyaloglóknál. A kontrollcsoport tagjainál a hormonszintek változatlanul alacsonyak maradtak.

A jóga stimulálja a testet. Legfontosabb hatásai közül ki kell emelnünk a relaxációt, ami többek között a lassuló légzésben és szívfrekvenciában, a csökkenő vérnyomásban és az izomzat ellazulásában mutatkozik meg. Kutatási eredmények bizonyítják, hogy a jóga képes csökkenteni szervezetünkben a stresszhormonok szintjét is. Ez által érthető, hogy a jóga valóban pozitív hatást gyakorol a változókori tünetek alakulására.

 

A hormonjóga 7 legfontosabb gyakorlata

1. Keleti imatartás

Sarokülésben helyezkedjünk el a talajon. Előrehajolva homlokunkkal érintsük a talajt a térdünk előtt, miközben mindkét kar, amennyire csak lehet, előrenyúlik.

 

 

Jobb lábunkat nyújtsuk hátra, a jobb csípőízület lehetőleg maradjon minél közelebb a talajhoz. A bal térd szorosan a felsőtest alatt marad behajlítva. Mélyen, mint egy fújtató, hétszer be- és kilélegzünk. Érezzük, hogy belső energiánk az orrunk hegyétől a jobb petefészekhez áramlik. Az egészet megismételjük a másik lábbal is. Mindkét lábbal háromszor végezzük el a gyakorlatot.

2. Szupta Vadzsraszana (egyszerű gyémántülés)

Térdben felhúzott lábakkal hanyatt fekszünk, talpunk a talajon nyugszik, a keresztcsonti tájék alá párnát helyezünk, hogy a petefészkek környéke minél inkább nyújtott állapotban legyen. A lábszárak ezután keresztezik egymást, a térdekkel érintjük a talajt, mint törökülésben. Kezeinket összekulcsoljuk és karjainkat a fej fölött kinyújtjuk. Ismét kinyújtózunk, hétszer mélyen be- és kilélegzünk. Az életenergiát az orr hegyéhez, majd mindkét petefészekhez áramoltatjuk. A teljes gyakorlatsort háromszor ismételjük.

 

 

3. Haladóknak: Szupta Vadzsraszana (gyémántülés hassal)

Egyenes felsőtesttel térdelünk a talajon, lábunk oldalt behajlítva, a fenekünkkel az oldalt felhúzott két sarok között a földön. Kézzel a törzs mögött a talajon megtámaszkodunk. Lassan először a bal, majd utána a jobb könyökre ereszkedünk.

 

A felsőtest és a fej óvatosan hátradől és megérinti a talajt, majd 5 másodperc pihenés következik.

 

Karunkat a talajon a fej fölé nyújtjuk, a kezeket a fej felett összekulcsoljuk, közben a testünk nyújtózik. Ebben a testhelyzetben tizenötször mélyen be- és kilélegzünk. Közben az életenergiát először az orrunk hegyéhez és mindkét petefészekhez áramoltatjuk. Ezután lazítsunk a kinyújtott testhelyzeten, karjainkat nyújtsuk a magasba. Még egyszer normálisan beszívjuk a levegőt, ami után kilégzéskor a tüdőnket annyira kiürítjük, amennyire csak lehet. Hasunkat behúzzuk, a mellkast megemeljük, bordáinkat kitágítjuk. Ameddig csak lehet, ne szívjuk be a levegőt. Az egész gyakorlatot háromszor egymás után végezzük el.

4. Szthambaszana

Kényelmesen helyezkedjünk el hanyatt fekvésben. A lábunkat ne zárjuk össze, a karok kényelmesen, kinyújtva a törzs mellett pihennek, tenyérrel a föld felé.

 

Mindkét lábat kinyújtva a magasba emeljük (gyertyaállás). Közben a lapockák szorosan a talajhoz tapadnak, a talpakat visszafeszítjük (nem spiccelünk!).

 

 

Ezután térdben behajlítjuk mindkét lábat, és bal kézzel kívül átfogjuk a bal bokát. A bal combot a felsőtest felé húzzuk, a bal lábszár eközben felfelé néz, mint egy oszlop.

 

Ezután a jobb lábat előrenyújtjuk úgy, hogy a sarkunk kb. 10 cm-rel a talaj felett lebeg. Jobb kezünket a jobb combra helyezzük.

 

Ekkor fejünket kissé megemeljük a talajról. Hétszer mélyen be- és kilélegzünk. Kilégzéskor a bal combot minél szorosabban a törzshöz húzzuk, a lábszár továbbra is függőlegesen felfelé néz. Az életenergiát a bal petefészekhez irányítjuk. Kétszer ismételjük, majd visszatérünk a kiinduló testhelyzethez. Két perc pihenés után az egészet jobb lábbal megismételjük. Mindkét lábbal három-három sorozatot végzünk.

5. Dhanuraszana

Kb. 40 cm széles kis terpeszbe állunk. Kezeinket kinyújtott karral a hátunk mögött összekulcsoljuk. A felsőtesttel előrehajlunk, közben karjainkat magasba nyújtjuk. Hétszer mélyen be- és kilélegzünk. Háromszor végezzük ezt egymás után. Ezután hasalva, behajlított lábbal, a képen látható módon megfogjuk a bokánkat. Belégzéskor törzsünket és lábfejünket közelítsük egymás felé. Kilégzéskor ellazulunk. Ötször egymás után végezzük.

6. Mandukaszana

Térdben felhúzott lábakkal hanyatt fekszünk, talpunk kb. 30 cm-re egymástól a talajon nyugszik. A térdek érintsék egymást. A keresztcsonti tájék alá párnát helyezünk. Szemünket behunyjuk, és mélyen belélegzünk. Az életenergiát a petefészkekhez és a pajzsmirigyhez irányítjuk. Hatszor egymás után végezzük.

 

 

Kis terpeszben állva a tenyereket a mellkas előtt egymásra helyezzük (imapozíció). Lassan ereszkedjünk guggolásba. E testhelyzetben maradva tizenötször mélyen be- és kilélegzünk, közben a farpofákat összeszorítjuk. Az életenergiát az orr hegyétől mindkét petefészekhez áramoltatjuk. Kétszer ismételjük meg.

7. Vilomaszana

Hanyatt fekvés felhúzott lábakkal, a lábfejek 20-30 cm-re egymástól a talajon nyugszanak. Kívülről mindkét bokánkat átfogjuk. Ha ez nem megy, a kezünket a bokánk mellett a talajon pihentetjük.

 

 

E testhelyzetből kiindulva a medencét hétszer emeljük a magasba, majd eresszük vissza a talajra. Közben gerincünkkel végezzünk hullámmozgást: belégzéskor kezdjük megemelni a medencét, utána a derekat, és csak ezután a felsőtestet. Kilégzéskor fordított sorrendben engedjük vissza a testünket. A felemelt csípő mellett hétszer mélyen lélegezzünk be és ki. Ha ismét ellazultan a talajon fekszünk, az életenergiát irányítsuk az orrunk hegyéhez és a pajzsmirigyhez.

 

Pajzsmirigy alulműködés kezelése:

Bioaktív kékjód készítmény (prof. dr. Török Szilveszter találmánya!)

Képtalálat a következőre: „bioaktív kékjód”

Műtét utáni összenövések kezelése:

A hegmasszázs műtétek utáni kötőszöveti hegesedésnél, bőreredetű kontraktúrák kialakulásánál alkalmazható, ha a heg letapadása mozgásnál fájdalmat vált ki, illetve a heg akadályozza az ízületi mobolizációt. A mellkasi műtétek után, ha gátolja a mozgást és a légzési mechanizmust.

Javallott:

  • Mellkasi műtétek után
  • Izom, ín műtétek után
  • Hasfali és mamma műtét után
  • Traumatológiai műtétek után
  • Égési sérülések után

 

ÖSSZENÖVÉSEK

A legtöbb ember bőrén találhatók hegek, varratok, gyerekkori balesetek, egy-egy mélyebb vágás, műtétek nyomai. A hegesedési folyamatok, amik ezeket létrehozták, a belső szerveinkben is végbemennek, nem kisebb nyomokat hagyva, sőt kellemetlenségeket okozva.

AZ ÖSSZENÖVÉSEK LÉTREJÖTTÉNEK OKAI

hasüregben lezajlódott korábbi gyulladások, hasi műtétek olyan szálagos és kötegezett összenövéseket okoznak, melyek rendkívül sok panasz kiváltói. Bizonyos kórokozók – mint például a Chlamydia trachomatis – által okozott kismedencei gyulladás szintén az alhas szervei közötti összenövések kialakulásához vezet. Egy korábbi hasműtét kifejezetten hajlamosít az összenövésekre, mert a hasüregben alkalmazott varróanyagok provokálhatnak olyan szöveti reakciókat, melyek az összenövések kialakulásáért felelősek. Minél nagyobb a műtéti sebzés a hasüregben, annál nagyobb a valószínűsége az összenövések kialakulásának.

AZ ÖSSZENÖVÉSEK KÖVETKEZMÉNYEI

Az összenövések nagyon gyakran gyógyszeresen kezelhetetlen kismedencei fájdalmakat, székelési zavarokat, a petevezetékek részleges lezáródása miatt méhenkívüli terhességet, azok teljes lezáródása esetén meddőséget okozhatnak.

kismedencei gyulladások egyik súlyos következménye az egyik vagy mindkét oldali petevezető lezáródása. Ha például ez a lezáródás a kürt végén helyezkedik el, a kürtben folyadék szaporodhat fel, amely zsákszerűen kitágítja a petevezetéket. A felgyülemlett folyadék, gyulladásos savó (hydrosalping) lehetetlenné teszi a spontán teherbeesést és a reményt adó lombikbébi-kezelés sikerességét is rontja.

hydrosalping kezelése során újra meg lehet nyitni a kürtöt, el kell távolítani azt, vagy le kell zárni az üregrendszerét a méh felé. Amennyiben sikerül újra átjárhatóvá tenni a kürtöt, a spontán teherbeesés ismét lehetséges. Azonban ha a kürt állapota nem teszi ezt lehetővé, akkor a sikeres lombikkezelés előfeltétele, hogy a „zsákkürt” ne kommunikáljon a méh üregével, mert a befelé áramló gyulladásos folyadék kimoshatja a visszaültetett embriókat.

AZ ÖSSZENÖVÉSEK KEZELÉSE

Az összenövések oldásának egyetlen valóban hatásos terápiája az újabb hasműtét, melyet ha lehet laparoszkópia segítségével kell elvégezni, hogy a hasonló provokáló tényezőket minimalizáljuk.

AZ ÖSSZENÖVÉSEK MEGELŐZÉSE

Mit tehet az orvos? Kiemelkedő jelentőségű, hogy bármilyen beavatkozásra kerüljön sor, az minél kisebb megterhelést jelentsen a páciens számára. Az endoszkópos sebészeti műtétek alkalmával a legkisebb a műtéti sebzés, vagyis elkerülhetők az összenövések. Intézetünkben olyan speciális – a nemzetközi gyakorlatban elterjedt - anyagokat tudunk alkalmazni műtét során, mely meggátolja a későbbi összenövések kialakulását.

Mit tehet a páciens?
Kerülje el a kismedencei gyulladást okozó kockázatokat. Alakítson ki olyan higiénés, közös toalett használati, öltözködési, szexuális szokásokat, amelyek megóvnak felfázástól, fertőzéstől.

Kapcsolódó szolgáltatások a Róbert Károly Magánkórházban: