A tökéletes smoothie 4 alapvető komponensből áll, melyek a következők:
-folyadék alap ( tejalapú, tejmentes, vizes, ízesített vizes)
-protein ( proteinpor, zsírszegény görög joghurt)
-telítetlen zsírsavak ( olajos magvak, lenmag, avokádó)
-magas rosttartalmú szénhidrát (az összes zöldség és gyümölcs )


Válasszunk egyet az alábbi folyadék alapokból:
-víz ( adjunk annyit a smoothiehoz, amennyit szeretnénk)
-ízesített víz ( itt cukormentes vizekre gondolunk)
-tej ( alacsony zsírtartalmú)
-egyéb: mandulatej, szójatej, kecsketej, rizstej
A folyadék az első, amit a turmixgépbe teszünk, ezt követően jönnek a nehezebb alapanyagok. Használhatunk ízesített vizeket is alapnak, de ne felejtsük el, minden kalória számít, így célszerű a legalapabb folyadékokhoz ragaszkodni, úgy mint a víz vagy a tej.

Válasszunk egyet az alábbi fehérje típusokból:
-barnarizsfehérje, szójafehérje, borsóprotein, whey protein, tojásfehérjeprotein
-tofu
-joghurt ( zsírszegény natúr vagy zsírszegény görög joghurt)
Alapvetően azt mondja Pasternak, hogy minden egyes alkalommal mikor leülünk enni, kell, hogy legyen fehérje a tányérunkon,mert segít abban, hogy jóllakottnak érezzük magunkat. Tehát felejtsük el a paradicsomos spagettit, nem minősül normális étkezésnek. Az állati eredetűek közül válasszunk csirkét, halat, vöröshúst, tojást, tejterméket, a vegetáriánusok fogyasszanak quinoat, barnarizst, szóját, tofut, lencsét, babot.
Válasszunk egyet az alábbi telítetlen zsírsav kategóriából:
-avokádó
-olajos magvak ( mandula, kesudió, makadámdió, dió, mogyoró)
-magvak ( lenmag, sózatlan tökmag, sózatlan napraforgómag, chia mag)
Zsírra márpedig szükségünk van. Az A, D, E, K vitamin fontos az idegrendszer, a bőr, a hormonok, az agy számára.Nem beszélve az omega-3 és az omega-6 zsírsavakról, melyeket csak a táplálékkal tudunk bevinni, hiszen a szervezet önmaga nem állítja elő.
A zsírok 2 csoportra oszthatók, a " rossz zsírok" ( telített)  és a "jó zsírok" ( telítetlen). A rosszak közé tartozik a szaturált zsír és a transzzsír. Szív-és érrendszeri betegségekhez, koleszterin-problémákhoz vezetnek.
Szaturált zsírokat találunk vöröshúsokban, vajban, tojássárgájában, kókuszolajban, pálmaolajban. Kis mennyiségben elkerülhetetlen a diétákban, viszont a transzzsírokat kerülni kell.
Ellenben a "jó zsírok" nem emelik a koleszterinszintünket. Egyszeresen telítetlen zsírsavakat találunk az olajos magvakban, avokádóban, repceolajban, olívaolajban, többszörösen telítetlen zsírsavakat különböző halakban.
Válasszunk egyet az alábbi magas rosttartalmú szénhidrátokból:
-gyümölcsök:
magas rosstartalmúak: szeder, málna, körte, narancs, alma, áfonya
magas cukortartalmúak: mangó, papaya, banán, szőlő
alacsony cukortartalmúak: vörösáfonya ( nem a szárított), málna, áfonya, grapefruit
Ha magas cukortartalmút használunk, kompenzálnunk kell, pl. kisebb adagot fogyasztani vagy tenni hozzá olyan alkotóelemet, aminek magasabb a rosttartalma.
-zöldségek:
leveles zöldségek: spenót, salátalevelek
egyebek: radicchio, uborka, brokkoli
egyéb ízesítők: fahéj, gyömbér, bazsalikom, menta, citrom, lime, vanília
A legegészségesebb szénhidrátok ( továbbiakban CH) azok,melyek alacsony glikémiás index-szel rendelkeznek ( GI), ami azt jelenti, egyes ételek fogyasztásakor a szervezet vércukorszintje milyen mértékben emelkedik.
Olyan CH-okra van szükségünk,melyeknek magas a rosttartalma.
Néhány extra tipp a tökéletes smoothie-hoz:

-Mindig TÚLÉRETT banánt használjunk. Alapszabály, hogy minél érettebb a gyümölcs, annál édesebb a smoothie. Így elkerülhetjük az extra cukor hozzáadását. Érdemes majd minden smoothie-hoz adni legalább egy fél érett banánt, így az édesség-probléma pipa.
-Ha krémes állagúra szeretnénk az italt, használjunk banánt, mangót, papayát, barackot, körtét, almát, ők krémesítenek.
-A magas folyadéktartalmú gyümölcsökkel ( narancs, kiwi, grapefruit) óvatosan bánjunk,mert könnyen túl híggá válhat az ital.
-Ha fagyasztott gyümölcsöt használunk, akkor nincs szükség jég hozzáadására.
-Kísérletezzünk az ízekkel bátran. A kókuszvíz remekül passzol például a trópusi gyümikkel: ananász, banán, mangó, papaya. Népszerű kombináció még az eper-banán, mangó-ananász,körte-narancs.
-Ha extra alacsony kalória-tartalmú smoothie-t szeretnénk, a tejet / joghurtot cseréljük vízre/ jégre.
-Ha makacs a turmixgép és nem dolgozza el, amit beletettünk, ne erőltessük, kapcsoljuk le, keverjük meg a tartalmát és próbáljuk újra,  esetleg egy kis extra folyadékot adjunk hozzá. Mindig a nehezebb tételeket ( pl. fagyasztott gyümölcsöt, jeget) tegyük az aljára, a könnyebbeket ( víz, tej) a tetejére.
-Ha keserű a smoothie javítsuk fel egy kis érett banánnal, pár szem aszalt gyümölccsel, érett bogyós gyümölcsökkel.
Ez a bejegyzés Harley Pasternak: The Body reset diet c. könyve alapján készült.