Mivel egész nap állunk, járkálunk, nem mindegy milyen lábbelit veszünk magunkra.

Bár a fiatalorban hajlamos az ember a divatot és a kortársakat követni, később a 30-40 év körül ez egyre inkább elhajlik a praktikum és kényelem felé.

Ha több órát kell a lábbeliben eltöltenünk, lehet hogy bele is izzadunk, ami levételkor elég kellemetlen szagokat eredményezhet.

szódabikarbóna a normális szintre hozza az izzadság pH-értékét, csökkenti a bőrön fellelhető baktériumok számát, és megszünteti a kellemetlen szagokat. Tegyünk 3-4 evőkanál szódabikarbónát négy liter langyos vízhez, és áztassuk minden este ebben a lábunkat kb. 20 percig.

fekete teában található savak is segítenek elpusztítani a rossz szagokért okolható baktériumokat. A tea pórusösszehúzó hatása miatt a lábunk is kevesebbet izzad. Erős egy fekete teát hígítsunk fel vízzel, amibe aztán áztassuk a lábunkat legalább 20 percig. Hasonló hatása van a zsályás lábfürdőnek is.

Az ecet, főleg az almaecet is igen hatékony a baktériumok megölésében. Készítsünk lábfürdőt egy adag almaecetből és 6 adag meleg vízből. Áztassuk ebbe a keverékbe a lábunkat 15 percig, majd alaposan mossuk meg a lábunkat szappanos vízzel.

A lábszag az elhanyagolt lábhigiénia miatt is kialakulhat: a bőrkeményedés a baktériumok számának növekedését is elősegítheti, ezért fontos a rendszeres lábápolás.
Jó ötlet összekötni a fenti lábfürdőket egy habköves, sarokcsiszolós, bőrradírozós kezeléssel is, hetente egyszer...

Ez megelőzhető ezüst szállal szőtt pamutzokni tudatos viselésével is, mely elpusztítja a szagokat okozó baktériumok elszaporodását; illetve cipőnket kezelhetjük szódabikarbóna beszórásával, melynek szintén hasonló hatása van.
Van, akinek a láb púderezése válik be.

Egy biztos, bár rendkívül komoly igénybevételnek van kitéve, lábunkra fordítjuk a legkevesebb figyelmet!

Pedig a sok járás, álló foglalkozás befejezése után jól esik a meleg - gyógynövény főzettel vagy illóolajjal kombinált, esetleg tengeri sós -, lábáztatás, lábfürdő; melyet illóolajos masszázs és pihenés, pócolás követ.

Akinek pedig elégtelen a vérkeringése és megvastagodott a bőre - különösen a sarkán -, annak fontos ezt a réteget rendszeresen eltávolítania pedikűrössel vagy házilag habkővel, amit bármely drogériában beszerezhetünk.
A művelet után pedig zsíros, tápláló krémmel kenjük be a problémás területet és húzzunk rá olyan zoknit éjszakára, amit nem sajnálunk.

Ha még eddig nem alkalmaztuk ezt az eljárást, próbáljuk ki, lábunk meghálálja a gondoskodást!

A cipőben hosszú ideig elélnek a mikroorganizmusok, ezért ügyeljünk arra, hogy lehetőség szerint cserélgessük a cipőinket, hogy legalább egy napot „pihenjen” a cipőnk. Tartsuk a lábbeliket világos, jól szellőző helyen.  Sok szakértő szerint a minőségi cipők jelentenek hosszú távú megoldást a lábszag ellen.

Szórjunk a lábfejünkre hintőport a zokni és a cipő felvétele előtt. Kaphatók lábdezodorok is, de a hónaljra alkalmazott dezodor is megakadályozhatja a láb izzadását. Fújjuk vagy kenjük a lábfejre az illatszert, ezután vegyük fel a zoknit, harisnyát. Köztudott, hogy a lábfej a pamut zokniban könnyebben „lélegzik", mint a műszálasban, ha lehetőség van rá, ilyet hordjunk. Ha szükséges, legyen nálunk cserezokni, amit alkalomadtán átvehetünk.

Viselés után

Amikor levesszük a cipőnket, több dolgot is használhatunk, amely magába szívja a nedvességet és közömbösíti a szagokat. Tehetünk a lábbelibe például cédrusforgáccsal töltött tasakot, vagy vásárolhatunk zeolitot tartalmazó tasakot is. Furcsának tűnhet, de macskaalmot is használhatunk a szagtalanításra és a nedvesség felszívására: töltsünk meg harmadáig egy régi zoknit és tegyük a lábbelibe.

Érdemes kivehető talpbetétet használni, amit viselés után ki tudunk tenni száradni és időközönként ki tudjuk mosni.