Zsírégető kalauz

Vajon mi a legtutibb módszer a fogyás érdekében? Melyik a legjobb és leghatékonyabb kiegészítő és ezekből valójában mennyit kéne fogyasztani, hogy tényleg működjön?

Alapvetően le kell szögeznünk, hogy ha az elhatározás megvan és tudod, hogy készen állsz rá, az első lépés, a diétás étrend kialakítása. E nélkül szedhetsz akármilyen zsírégetőt, nem fogsz lefogyni.
Az étrendet át kell alakítani: kiiktatni az egyszerű szénhidrátokat, csökkenteni a komplex szénhidrátok és telített zsírok mennyiségét és növelni a fehérje bevitelt. Napi 5-6 étkezés legalább, 4 liter folyadék, mozgás.
Ha ez megvan, akkor érdemes elgondolkodni a kiegészítőkön.

Mennyit lehet fogyni a zsírégetőktől?

Önmagukban semennyit. Ha jó az étrend és megy az edzés is, akkor hetente akár fél kilóval is többet tudsz fogyni egy jó zsírégető kombinációval. Ez nem azt jelenti, hogy zsírégető nélkül nem menne a fogyás, csak azt, hogy könnyebb lesz.

Melyik a legjobb zsírégető?

Nincs legjobb zsírégető. Mindenki más hatóanyagra reagál jobban, ezért van többféle elérhető termék is, hiszen valakinek az egyik jön be, másnak meg egy másikfajta. Ezt ki kell tapasztalnod!

 

Melyik zsírégető mire jó?

1. L-Carnitine ez egy aminosav, ami lényegében a felszabaduló zsírok energiaként történő felhasználását ösztönzi. Így edzés előtt ajánlott 1-2000 mg-os mennyiségben és az edzés során felszabaduló zsírokat rögtön felhasználod. Ezáltal nagyszerűen energizál is és fokozza a zsírok felszabadulását.

2. Termogenikus zsírégetők: a testhőmérséklet emelésével és a pulzus kismértékű gyorsításával járul hozzá az anyagcsere fokozásához és több energia (kalória) felhasználásához. Többnyire koffeint tartalmaznak, így fogyasztásuk idején a kávéval és az energiaitallal érdemes csínján bánni. A termogenikus zsírégetők reggel és koradélután (étkezés előtt) fogyasztandók, este lefekvés előtt pedig kerülendők, mert akadályozzák a pihentető alvást. Mindig alacsony dózissal kell kezdeni és fokozatosan emelni az adagokat.

3. Vízhajtó hatású testsúlycsökkentők: önmagukban nem igazán hatékonyak és sok értelme nincs is a vizet kihajtani, hiszen ez egy átmeneti és nem fenntartható állapotot eredményez. A szervezet a vízháztartását tekintve egyensúlyra törekszik és hacsak nem pucolod le magadról a zsírt teljes mértékben, nem okoz különösebben látványos eredményt. Más zsírégető hatóanyagokkal együtt alkalmazva viszont szépen kiemeli az egyre inkább tónusossá váló formát.

4. Króm: a vércukorszint szabályozásáért felel, így fogyasztásával elkerülhetők a nagy vércukor ingadozások, így pedig az inzulincsúcs is. Az egyszerű cukrok, vagy magas glikémiás indexű ételek fogyasztása után bekövetkező inzulincsúcs a felelős ugyanis a raktározásért. A króm ezt megakadályozza, így a feleslegből jóval kevesebb raktározódik el.

5. CLA konjugált linolsav: csökkenti a vércukor- és a vér koleszterin szintjét is. Segít megőrizni a diéta során az izomtömeget, és hozzájárul a zsírsejtek méretének csökkenéséhez is. Fokozza az anyagcserét, így hozzájárul a megnövekedett zsírfelhasználáshoz.

6. Kolin-inozitol: Jellemzően a két hatóanyag együtt van jelen a termékekben, hiszen jól működnek együtt a fogyás érdekében. Mindkettő lipotróp hatóanyag, így gátolják a zsírok felszívódását és a koleszterin lerakódását, valamint fokozzák a zsírfelhasználást.

Hogyan használjam a zsírégetőket?

A különféle hatásmechanizmusú zsírégetőket nyugodtan kombinálhatod. Tehát fogyaszhatsz akár l-karnitin, termogenikus zsírégetőt, kolin-inozitolt is együtt, remekül kiegészítik egymás hatását. Viszont ugyanolyan hatásmechanizmusú termékekből egyrészt felesleges többfélét is szedni, termogenikus esetén pedig kifejezetten nem ajánlott, mert túl sok pörgető hatóanyag sokkal inkább fáradttá és enerválttá tesz, minthogy felpörgetne (ez igaz csupán a túl sok koffein bevitelre is)

A legnagyobb dózisú l-karnitin, ami garantáltam megizzaszt! Én személy szerint kifejezetten szeretem az ampullás l-karnitint, mert praktikus a kiszerelése. Reggel egyszerűen dobj egyet a táskádba. Érdemes akár úgy is fogyasztani, hogy fél ampullát megiszol edzés előtt, a másik felét pedig beleöntöd az edzős vizedbe, hogy az edzés során végig meglegyen a folyamatos l-carnitine utánpótlás. Várhatóan 5-10 perc után ömleni kezd rólad a víz, viszont nem fáradsz el és simán, jókedvvel végigbírod az edzést!